Головна | Дослідження | Прес-релізи та звіти | Рівень обізнаності мешканців Києва про контрафактні товари та їх ставлення до м...

Рівень обізнаності мешканців Києва про контрафактні товари та їх ставлення до можливості придбання таких товарів

PDF Друк e-mail
Четвер, 23 листопада 2017, 18:04

Рівень обізнаності мешканців Києва про контрафактні товари та їх ставлення до можливості придбання таких товарів

Інститут соціальних технологій «Соціополіс» провів соціологічне опитування «Рівень обізнаності мешканців Києва про контрафактні товари та їх ставлення до можливості придбання таких товарів» (терміни проведення польового етапу опитування – з 9 по 13 листопада 2017 року). Збір первинної соціологічної інформації для вирішення завдань дослідження був виконаний методом телефонного інтерв’ю (САТІ). Всього було опитано 800 респондентів – зареєстрованих жителів Києва віком від 18 років. Теоретична статистична похибка репрезентативності частки ознаки з довірчою ймовірністю 0,95 не перевищує 3,5%.

Згідно з результатами дослідження, переважна більшість (82,6%) опитаних дорослих жителів Києва знають про те, що серед товарів, які вони купують, можуть бути наявні контрафактні («підроблені») товари. Нічого раніше не чули про можливість наявності у продажу таких товарів лише 17,4% опитаних.

Для більшості (майже 70%) дорослих жителів Києва, яким відомо про існування контрафактних товарів, в цілому є складним завданням самостійно відрізнити такі товари від оригінальних товарів. Зокрема, 37,7% опитаних, яким відомо про існування контрафактних товарів, відповіли, що їм було б в цілому скоріше складно, ніж легко самостійно відрізнити такі товари від оригінальних товарів, а 32,2% опитаних, яким відомо про існування контрафактних товарів, відповіли, що їм було б це зробити дуже складно. Лише 26,0% опитаних з числа тих, кому відомо про існування контрафактних товарів, вважають, що вони можуть легко відрізнити контрафактний товар від оригінального, в тому числі 8,5% відповіли, що це їм зробити дуже легко, а 17,5% – скоріше легко, ніж складно.

Згідно з результатами опитування, 47,7% респондентів, яким відомо про існування контрафактних товарів і які вважають, що в цілому можуть легко відрізнити контрафактні товари від оригінальних, відповіли, що під час вибору товарів, які вони хочуть купити, контрафактні товари трапляються їм дуже часто, а 25,0% з вказаної категорії респондентів відповіли, що контрафактні товари трапляються їм досить часто. 18,0% респондентів з числа тих, кому відомо про існування контрафактних товарів і хто вважає, що може легко відрізнити контрафактний товар від оригінального, відповіли, що контрафактні товари під час здійснення покупок трапляються їм досить рідко, і лише 5,2% з вказаної категорії респондентів відповіли, що контрафактні товари трапляються їм під час здійснення покупок дуже рідко або ніколи не траплялися.

Згідно з результатами опитування, переважна більшість (74,3%) респондентів, яким відомо про існування контрафактних товарів, коли-небудь свідомо купували такі товари. При цьому, 56,0% респондентів, яким відомо про існування контрафактних товарів, свідомо купували їх нечасто, а 18,3% – робили це часто. Разом з тим, 21,5% респондентів, яким відомо про існування контрафактних товарів, відповіли, що вони ніколи свідомо не купували таких товарів.

Більшість опитаних мешканців Києва, яким відомо про існування контрафактних товарів, вважають, що свідома купівля таких товарів є неприйнятною з точки зору моралі. Проте основна частина таких респондентів (41,1%) вважають свідому купівлю контрафактних товарів скоріше неприйнятною, і лише 17,8% – повністю неприйнятною. Разом з тим, близько третини (34,1%) опитаних, яким відомо про існування контрафактних товарів, вважають, що свідома купівля таких товарів з точки зору моралі є прийнятною (для 24,4% опитаних – скоріше прийнятною, а для 9,7% опитаних – повністю прийнятною).

 

Звіт (doc)