РІВЕНЬ ОБІЗНАНОСТІ ЖИТЕЛІВ МІСТ УКРАЇНИ ПРО КОНТРАФАКТНІ ТОВАРИ ТА ЇХНЄ СТАВЛЕННЯ ДО ПРИДБАННЯ ТАКИХ ТОВАРІВ

Дослідницька компанія «Соціополіс» на замовлення Адвокатського об’єднання «САЄНКО ХАРЕНКО» провела опитування громадської думки жителів міст України з населенням понад 200 тис. осіб, віком від 18 до 65 років, щодо визначення рівня їхньої обізнаності про контрафактні товари та їхнього ставлення до придбання таких товарів.

Опитування було проведене з використанням методу телефонного інтерв’ю (САТІ) з 02 по 07 квітня 2021 року (польовий етап).

Всього було опитано 1200 респондентів – постійних жителів 8 міст України з населенням понад 200 тис. осіб (Київ, Харків, Дніпро, Одеса, Запоріжжя, Львів, Вінниця, Чернігів), віком від 18 до 65 років. Вибірка репрезентативна для жителів міст України з кількістю населення понад 200 тис. осіб. за ознаками статі та віку. Відбір респондентів відбувався з дотриманням квотних планів за статтю і віком, побудованих на основі статистичної інформації про демографічну структуру відповідних міст України

Максимальна статистична похибка репрезентативності частки ознаки з довірчою ймовірністю 0,95 не перевищує:

  • 2,8% – для даних, близьких до 50%;
  • 2,5% – для даних, близьких до 25% і 75%;
  • 2,0% – для даних, близьких до 15% і 85%;
  • 1,7% – для даних, близьких до 10% і 90%;
  • 1,2% – для даних, близьких до 5% і 95%.

Результати проведеного опитування серед жителів міст України з населенням понад 200 тис. осіб, віком від 18 до 65 років, свідчать що:

– переважна більшість респондентів (85,3%) знають про існування контрафактних товарів;

– більшості (75,8%) респондентів, яким відомо про існування контрафактних товарів, такі товари часто або дуже часто траплялися під час вибору товарів, які вони хотіли купити;

– переважна більшість (83,8%) респондентів з числа тих, кому відомо про існування контрафактних товарів, хоча б один раз свідомо купували такі товари, а 30,2% респондентів купували такі товари часто або дуже часто;

– основною причиною придбання контрафактних товарів для більшості (88,9%) респондентів, які коли-небудь купували такі товари, є нижча ціна контрафактних товарів порівняно з оригінальними;

– основним негативним наслідком придбання контрафактних товарів більшість (74,3%) респондентів з числа тих, кому відомі контрафактні товари, вважають ймовірність того, що такі товари можуть бути поганої якості;

– лише 14,1% респондентів, яким відомо про існування контрафактних товарів, вважають придбання таких товарів повністю неприйнятним з точки зору моралі, тоді як 39,2% респондентів вважають придбання таких товарів скоріше неприйнятним, а 40,9% – скоріше або повністю прийнятним з точки зору моралі;

– більшість (59,2%) респондентів з числа тих, кому відомо про існування контрафактних товарів, вважають, що в законах України має бути передбачене покарання для виробників та продавців (але не для покупців) таких товарів;

– у переважної більшості (85,9%) респондентів, яким відомо про існування контрафактних товарів, траплялися ситуації, коли вони відмовлялися від придбання певного товару, оскільки не були впевнені в його оригінальності, а у 35,0% респондентів такі ситуації траплялися часто або дуже часто;

– переважна більшість (75,5%) респондентів, яким відомо про існування контрафактних товарів, вважають, що споживачі в Україні, які бажають купувати оригінальні товари, недостатньо захищені від того, що їм продадуть контрафактний товар.

Презентацію з результатами опитування можна завантажити тут.

З повагою,
прес-служба Дослідницької
компанії «Соціополіс»
тел. (044) 360-96-49